Pagina's

dinsdag 11 november 2014

Stom!

Hoewel ik lekker kan mopperen, ben ik belast met het positiviteitsgen.
Zelfs mijn kinderen roepen soms vertwijfeld dat ik het niet voor íedereen hoef op te nemen!


Ik probeer in iedereen het goede te zien en van alles het beste te maken. Toch loop ik best regelmatig tegen stomme dingen aan, vandaag was de druppel. Ik ben er klaar mee! 

STOM!

  • dat de tandenborstel altijd leeg is als ik hem gebruik
  • mijn zus 500 km bij me vandaan woont, samen met mijn nichtjes
  • dat mensen het "ongezellig" vinden dat ik niet drink en ik daar bijna in ga geloven
  • als de tijd vliegt
  • dat de tijd ook stil lijkt te staan
  • dat ik in allebei geen erg lijk te hebben zodat ik bij de vliegende tijd sowieso te laat ben en bij de stilstaande ook, omdat ik denk zeeën van tijd te hebben en dus in keutelmodus schiet
  • dat mensen dubbele agenda's hebben
  • dat ik daar altijd in trap
  • als iemand durft te zeggen "hebben jullie een HOND??? Dat kost ook geld hoor, kun je beter uitgeven aan ... (vul maar in, wie de schoen past)"
  • dat ik daar nooit een pasklaar antwoord op heb, omdat ik niet geloof dat je zoiets durft te zeggen
  • als de trap weer vol ligt
  • ik wéér de afwas doe, terwijl mijn twee afwasmachines aan hun huiswerk zitten
  • dat de Ortho 40 minuten fietsen is
  • en wij een half uur van te voren pas vertrokken (oplettende kijker ziet dat we 10 minuten te laat waren)
  • dat er types zijn die alleen maar oog voor zichzelf hebben
  • die types ons dingen aanrekenen waarop we geen enkele invloed hebben en ons daar bijna wekelijks mee confronteren
  • er geen correcte reactie op die aantijgingen lijkt te zijn en we dus maar niet reageren
  • dat ik mezelf tegen zoveel dommigheid en egoïsme niet lijk te kunnen wapenen en er telkens weer gespannen en verdrietig van word
  • iemand een dergelijke invloed op me kan hebben
  • er zo weinig tijd is om met vriendinnen af te spreken
  • rekeningen zijn ook stom
  • en onbeleefde mensen
  • koffie zonder melk
  • als James gebeten word
  • ruzie en stomme sms-jes
  • dat ik niet in een glazen bolletje kan kijken 
  • gebrek aan communicatie
  • gekonkel en manipulatie
  • two-faced bitches 
  • dat ik me voor dit lijstje wil verontschuldigen
Gelukkig ben ik een blij mens en vind ik altijd wel ergens een zonnestraaltje. Maar man, wat vind ik het stom dat ik dit kwijt moest...



1 opmerking: