Pagina's

woensdag 3 december 2014

Er komt een tijd

There comes a time in your life when you have to let go of all the pointless drama and the people who craete it and surround yourself with people who make you laugh so hard that you forget the bad and focus solely on the good. After all, life is too short to be anything but happy.
Karl Marx (1897-1985)
 
 
Een kaartje met deze tekst hangt al heel wat jaartjes bij mij op de koelkast. Ik stak hiermee menig maal een hart onder de riem bij vele vriendinnen en het kaartje werd regelmatig gefotografeerd als een reminder wanneer het even niet zo goed ging. Een mooie tekst van de filosoof, een tekst met een hoog waarheidsgehalte ook. Want gelijk heeft hij, toch?
 
Maar dan komt de tijd dat alles voor de wind gaat, je bent alles behalve ongelukkig en leeft je leven omringd door de mensen waarvan je houdt. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Ben ik gek als ik dan de drama een beetje mis? Om eerlijk te zijn hou ik wel van een goed potje drama op zijn tijd. Volgens mij heeft dat niets te maken met ongelukkig zijn. Bij mij gaan diepe dalen hand in hand met hoge pieken en volgens mij is dat het geval voor velen met mij.
 
Ik kom misschien heel rustig en gelijkmatig over (dat denk ik tenminste, ik doe er in ieder geval mijn best voor), maar... diep in mijn hart ben ik een drama Queen. Verdriet is geen verdriet als daar niet een stevig traantje bij geplengd wordt. Ik uit mijn gevoelens zonder gene en dus ook mijn verdriet. Soms gênant voor de persoon die naast me staat, want wat te doen met zoveel emotioneel geweld. Daarom kies ik tegenwoordig mijn momenten, de emotionele incontinentie is er wel een beetje af. Met de tijd ben ik gaan inzien dat ik de grote lijnen mis als ik heel erg in mijn emotie ga zitten. Maar oh wat is het lekker om jezelf voorover op je bed te laten vallen en eens stevig in je kussen te bijten als het even niet meezit. Of om woedend te gillen dat het leven geen lolletje is, zoek het allemaal maar uit! Ik hou ervan, kan er niets aan doen. Ik koester mijn innerlijke draak want echt, die zit er.
 
Dus pointless drama...ik geloof niet dat het bestaat hoor. Soms moet je een kussen eens lekker opschudden voor het weer lekker ligt. Zo ook met je "zijn", heerlijk om na een uitbarsting weer door te gaan met keutelen. De druk is van de ketel en je leven zit weer lekker. Ik raad het iedereen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten