Pagina's

zondag 10 augustus 2014

Zonder Filter


Dit is hem, ons fototoestel...


Hier ga ik het mee doen. Als nieuwkomer in Blogland zit ik me regelmatig te vergapen aan alle prachtige opgeruimde interieurs, de geweldige DIY (Do It Yourself mam ;-)) projecten en kleurrijke tuinen. Ik begrijp het wel hoor, dat mensen niet meer aan hun eigen dingen toekomen. Als je nog niet aan jezelf twijfelde, ga je na al dit visuele geweld zéker geen letter of foto meer op papier zetten, geen haakwerkje meer maken en geen bol meer planten. Al was het alleen maar omdat "je het toch niet zo goed kan". En het klikt ook zo makkelijk van het één naar het ander, kost uren!

Dus toen de kogel door de kerk was besloot ik in eerste instantie om een fotoloos blog te schrijven. Ons interieur lijkt immers niet zo uit een boek te komen en daarbij...wij hebben alleen deze Coolpix (een heel handig ding trouwens), mij telefoon heeft geen fototoestel en (ook niet onbelangrijk), ik ben een drama in het bewerken van foto's. Collage's? Ik heb het geprobeerd, maar het is me tot op heden niet gelukt. Kleuren? Altijd net iets te schreeuwerig. Natuurlijk zal ik het best leren, als ik er wat tijd en aandacht in stop. Maar dat wil ik niet. Ik hou van schrijven.

Mijn nieuwe doel is een Filterloos blog. Een blog met foto's die zijn geplaatst zonder een vintage, retro of ander filter. Échte foto's van mijn leven, niet mooier gemaakt maar ook niet lelijker. Gewoon zoals het is. Natuurlijk ga ik mijn best doen zo mooi mogelijke foto's te maken, zo ijdel ben ik wel. En natuurlijk heb ik de regie over wélke foto's ik plaats. Dus geen net uit bed foto's van ondergetekende (ik lik nog liever een cactus)

De enige filter die ik gebruik zijn mijn woorden. Hier en daar een beetje wollig, omdat ik dat mooi vind. Woorden en zinnen die ik in het normale leven niet persé zo zal gebruiken. Dát wordt mijn filter. En ik beloof je hierbij, als ik de eerste worteltjes uit ons moestuintje trek zul je er van gaan houden, hoe lelijk ze ook op de foto staan.



3 opmerkingen:

  1. Ik zal mijn eigen filter waarmee ik de dingen bekijk (en dan ook maar gelijk label en opberg) dan ook proberen uit zetten. Raw data, kom maar op ;-)
    -John-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey John! Welkom in mijn leven ;-) Filter zoveel je wilt, gezellig! X

      Verwijderen
  2. Als je foto's net zo leuk worden als de stukjes die je schrijft, dan kijk ik nu al uit naar je 1e foto !!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen