Pagina's

maandag 12 oktober 2015

Zwitserland

Mirror mirror,
 
Mijn vrienden (hier in het Dordtse) noemen me Zwitserland omdat ik me graag afzijdig hou van gekonkel en gemorrel. Ik kies zelden partij en zolang er niet naar mijn mening gevraagd wordt, geef ik hem niet. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen mening heb! Ik vind heel veel van veel dingen, maar ik vind het niet nodig om dat altijd maar te ventileren. Zwitserland dus, ik vind het een geuzennaam.

 
Zwitserland houdt overigens best van een goed potje mopperen op zijn tijd, zo vind ze best aardig wat dingen stom. Zoals daar zijn:
 
Exen...
 
Niet die van mij overigens (mijn ex is oké olé olé) Nee, van die exen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en dat over de rug van de kinderen uitspelen. Naar mijn mening heeft IEDER kind recht op een vader en een moeder. En ieder kind heeft het recht om ZELF een mening te vormen. Dus dames en heren ex, denk na en kijk even in de spiegel. Wees Zwitserland waar het je ex en je kinderen betreft.
 
Vensterbank Boeddhisme...
 
Van die Boeddha's die je overal en nergens kunt kopen en die je overal en nergens ter decoratie ziet staan. Boeddha's in de tuin, aan de muur, in de vensterbank en op de plee. Leg er nog een Happiness bij en het plaatje is voor mij compleet. Ik krijg daar een "Kijk mij eens lekker spiritueel zijn" gevoel van. Belachelijk hoor (van mij) want wie ben ik om daar zo over te oordelen. Maar ik vind het stom. Behalve mijn Orang Malu...die vind ik mooi.
 
Roddelen...
 
Ik háát het! Niet te verwarren met "over elkaar praten". Dat mag. Maar over elkaar lullen met de intentie iemand (die zich op dat moment niet kan verdedigen) af te breken kan écht niet!
 
Drie dezelfde...
 
Ken je dat? Die vensterbanken waar groepjes van drie dezelfde vaasje staan. Liefst met drie dezelfde nepbloemen. Of drie dezelfde lijstjes, met drie bijna dezelfde foto's. Drie dezelfde plantjes. Waar is dat ontstaan vraag ik me af? Ik vind het niet mooi, maar hey.... Kijk eens bij mij binnen, genoeg stoms te vinden hoor.
 
Vriendschappen onderhouden...
 
Dat vind ik niet stom. Dat vind ik moeilijk. Maar ik doe mijn best.

Mopperen op vluchtelingen...

Je zou ZELF maar met je kindjes onder je arm naar een "veilig" en "vredig"land vluchten. Zou JIJ die sociale huurwoning NIET accepteren? I rest my case... Mensen, doe normaal en behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden. Tuurlijk is dit kort door de bocht en zijn er genoeg "if's and but's" bottom line is, iedereen is blij als hij geholpen wordt.

En dan ook nog...

Volwassenen die "hihihi" tikken in een mail of een app - Kom óp zeg!
Een duimpje omhoog - Zeg dan niks.
Rommel op de trap - we hebben heul wat.
 
Dus zie je? Ik heb best een mening. Het enige is dat ik probeer die voor mezelf te houden omdat ik weet (denk te weten) dat mensen aan zichzelf gaan twijfelen als ze dit lezen. Tenminste...ik spreek uit ervaring. Als ik dergelijke lijstjes lees dan ga ik bij mezelf te rade en denk ik (bijvoorbeeld)....OMG ik hou van boeddha's!!!! Of OMG ik tik altijd hihihi... Ben ik nu Stom??? En dat is een gevoel dat ik mensen niet wil geven. Nee je bent niet stom, het is enkel maar een mening. Daarom....Zwitserland...

Jij vindt vast ook dingen stom. Roept u maar x


3 opmerkingen:

  1. Noooooit geweten dat ze jou Zwitserland noemen! Eigenlijk vind ik dat heel stom....stiekem ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh écht niet? Komt uit de koker van Diek en Bar en is met liefde gegeven. Wat je krijgt mag je niet afslaan hè ;-) hihi (hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen