Pagina's

maandag 2 maart 2015

Hoe een balletje rolt...

Vanmorgen zette ik deze foto op Facebook
 
 
 
Zonder bedoeling eigenlijk, ik wilde laten zien waar ik mee bezig was. Het zal geen verrassing zijn dat ik zat te haken.
 
Gisteren scheurde ik ons oude, kapotte Lit-Jumeaux dekbedovertrek aan repen en begon heel enthousiast aan een projectje zonder hoofddoel. Dat doe ik vaker, dus struikelen we hier over de WIP's (Work In Progress). Er ligt een voorpand van een vest van restjes wol, een deken (ook van restjes) die nog niet af is maar zó mooi wordt. Te mooi om te verstoppen, maar ik heb al twee dekens dus dat wordt weer wat. Keuzes, keuzes...
 
Bewerkt door Anietje, de uitzondering op de regel
 
Ook een "jammer-dat-ik-eraan-begonnen-ben-maar-nu-kan-ik-niet-meer terug" deken (dat heb je soms) en een kussenhoes zonder kussen. Tot mijn schaamte ligt er ook nog steeds een dekentje voor mijn nichtje, ik moet hem nog afwerken maar hij komt er aan hoor!
 
 
 
En dan toch een nieuw projectje, want er werd al snel duidelijk dat dit een kleintje werd. Er was niet voldoende garen om iets groots te maken, maar wat was ik verrast door het resultaat. Vandaar mijn berichtje, geplaatst in een opwelling toen ik aan mijn eerste bakje koffie zat. Op de foto zag ik de potentie pas echt en ik besloot ter plekke dat ik eigenlijk toch wel graag iets groots wilde maken.
 
Toeval wil dat ons vloerkleed echt volledig op is en vervangen moet worden. Het werd niet mooier van de scheut patatvet die er op terecht kwam (oh....is het vloeibaar dan???) en kreeg dit weekend dan ook een enkeltje Kliko. Ik was al aan het kijken naar een ander vloerkleed dus één en één werd twee en een project was geboren. Door mijn reactie op FB heb ik al twee overtrekken verzameld, totaal dus drie badmatten. En ook Andrea gaf al een gil. Wat een wonderlijk medium is het toch. Vandaar nu ook mijn officiele verzoek. Wie-o-wie heeft onder in de kast nog een oud, eventueel vaal of kapot laken of dito dekbedhoes? Kleur maakt niet uit. Als je die hebt en je wil er ook nog vanaf dan houden wij ons zeker aanbevolen. #durftevragen
 
Als tegenprestatie zorg ik dat je een handgemaakt kleinigheidje (met nadruk op kleinigheidje, anders komt ons kleed natuurlijk noooooooit af) terugkrijgt. Je krijgt het dan wel met een groot gebaar... Deal?
 
Zo, dat was weer een lunchpauze...ik ga weer aan de slag. Fijne middag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten