Pagina's

vrijdag 27 maart 2015

Groene vingers?

Zo...
 
 
zag onze tuin er uit toen wij, krap een jaar geleden, ons huisje inkropen.
 
en zo...
 
 
woonden we de eerste twee weken...
 
 
Ongeregeld zooitje niet? Gelukkig waren we in de eerste maand al aardig aan kant. Binnen, want het hibiscusbos in onze nieuwe achtertuin hield nog even stand. Tenminste... ook dát viel wel mee want toen Albèrt eenmaal de smaak van het snoeien te pakken had was de tuin leeg. Héél leeg... We plaatsten een schutting waardoor er al iets van eigen in de tuin kwam, maar een zooitje bleef het. Maar vandaag kan ik vol trots onthullen....
 
 
Tadaaaaaaaaaaa
 
Onze tuin 2.0 inclusief makkelijke moestuintjes, exclusief beplanting en meubilair. Dat komt nog, one step at a time. We hebben voor deze metamorfose zoveel mogelijk van de oude tuin hergebruikt. Keerden de oude tegels niet alleen om maar gooiden ze ook aan stukjes om een soort van flagstone look te maken. De takken van het Hibiscusbos gebruikten we voor een deel van de schutting en zullen ook terugkomen op een andere plek. We maakten een pergola, waarover we de kiwi van de buren zullen doortrekken. Diezelfde pergola gaat ons helpen om een heerlijke veranda-achtige schaduwplek te maken.
 
En die moestuin.... Zelfvoorzienend zullen we niet worden, maar ik kijk er zo vreselijk naar uit om, op een zomer avond, de salade uit onze eigen tuin te plukken. Inclusief kruiden en tomaten. Als ik helemaal doorsla kan ik het opleuken met de bloem van de Indische Kers. Leuk om wat later de Sugar snaps te plukken of om pompoenbloemen te vullen. Pompoen soep in de herfst.  Wat denk je van pesto uit eigen tuin??? Voorlopig staan er voor de show wat plantjes rucola en veldsla in, maar onder de grond liggen de zaadjes te kiemen. Ik hou jullie op de hoogte! De rest van de tuin wil ik vullen met heerlijke ruikers en bloeiers. Snijbloemen in alle soorten en maten... Zo komen we de zomer wel door denk ik.
 
Als je me zoekt...lig ik bij mijn bakken, de sla de grond uit te kijken ;-)


 

2 opmerkingen:

  1. Mooooooi geworden lieverd!
    Meisje naar mijn hart....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden lieverds, het duurde wel even maar dan heb je ook wat.. Héél véél tuinplezier deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen